Sandeslätts partiförening växer

Fredrik Mäkitalo gick med i en av RS nyaste partiföreningar Sandeslätt innan nyår. Han är 26 år och läser för närvarande till båtbyggare och finsnickare.

– Jag kom i kontakt med RS genom en god vän till mig. Jag fick höra ständigt om er aktiva kamp mot högerpolitik och rasism, vilket fångade mitt intresse. Jag har följt partiet rätt länge nu och kände att det var dags att gå med i kampen.

Innan Fredrik kom i kontakt med RS var han politiskt intresserad men fann inget parti som riktigt passade.

­-  Jag har funderat på både Vänsterpartiet och Sveriges Kommunistiska Parti (SKP), men efter att jag läst på och sett vad de egentligen står för så var de inget för mig.

– RS valde jag på grund av den ständiga kampen mot högerregeringen och dess inhumana politik som endast gynnar dem som redan har det bra. Kampen för rätten till asyl var också en stor del till varför jag valde RS. Jag vill vara med och känna att jag verkligen gör något vettigt.

Stefan Berg

Kommentera

